Wdrożenia » Zaawansowany katalog produktów
Zaawansowany katalog produktów

DACPOL Sp. z o.o. od 1992 r. jest jednym z wiodących dostawców podzespołów elektronicznych i elektrotechnicznych. Co więcej – sami są też producentem. Katalog stale się powiększa, konieczne było więc stabilne i responsywne rozwiązanie informatyczne do zarządzania nim.

  • aplikacja dedykowana

  • doradztwo

Branża

elektrotechniczna

Skala

enterprise

KPI

zwiększenie konwersji

Cel

DACPOL posiada bardzo obszerny katalog produktowy. Konieczne było zaprojektowanie i wdrożenie katalogu internetowego (kilkadziesiąt tysięcy towarów) wraz z systemem wyszukiwania i możliwością generowania katalogu na CD/DVD – opcja istotna dla klientów, którzy ze względów bezpieczeństwa czy infrastrukturalnych wymagają dostępu offline.

Kolejna część projektu to zbudowanie zintegrowanego systemu zarządzania treścią na potrzeby serwisu korporacyjnego i katalogu wraz z integracją z systemem sprzedaży wysyłkowej. Istotne było też zapewnienie wymiany danych z systemami DTP.

„W ciągu ostatniego dziesięciolecia firma DACPOL wielokrotnie zdobywała wyróżnienie „GAZELA BIZNESU” przyznawane przez dziennik Puls Biznesu dla najbardziej dynamicznych małych i średnich przedsiębiorstw.”

Zakres wdrożenia

DACPOL Sp. z o.o. to jeden z największych polskich dostawców i producentów podzespołów do: elektroniki, elektrotechniki, automatyki, energoelektroniki i energetyki. Reprezentuje ponad 100 czołowych producentów oraz zapewnia usługi z zakresu projektowania i produkcji podzespołów na zamówienie. Zadaniem NEWT było wdrożenie nowego serwisu korporacyjnego i katalogu w oparciu o rozwiązania umożliwiające zarządzanie treścią.

Istniejący serwis internetowy tylko w części spełniał wymagania architektury informacji i użyteczności, a funkcjonalności umożliwiające zarządzanie nim nie spełniały obecnie istniejących standardów. Należy mieć na uwadze, że katalog produktów firmy DACPOL Sp. z o.o. obejmuje kilkadziesiąt pozycji, spis aplikacyjny, dane o producentach i dodatkowo informacje teoretyczne do poszczególnych kategorii towarowych.

Nowy system został w całości oparty o zaawansowany CMS i dostarcza mechanizmów umożliwiających zarządzanie treścią całego serwisu, a w szczególności: zarządzanie prezentacją towarów i produktów, zarządzanie użytkownikami serwisu, zarządzanie dostępem do działów serwisu, zarządzanie informacjami korporacyjnymi. Dodatkowo zaimplementowano mechanizmy automatycznego generowania wersji katalogu off-line (na potrzeby prezentacji na nośniku CD lub DVD), wdrożono, dostosowany do wymagań informacyjnych, autorski system wyszukiwania i nawigacji. System został wyposażony w mechanizmy obsługi wielu języków i zestawów znaków, ze względu na specyfikę rynku Klienta.