Wdrożenia » System wspomagania rejestracji w klinice stomatologicznej
System wspomagania rejestracji w klinice stomatologicznej

Klinika AnAm zmagała się z niepowodzeniami przy wdrażaniu systemów zarządzania placówkami medycznymi. Wszystkie próby kończyły się powrotem do sprawdzonego narzędzia – zeszytu. Zamiast wymyślać koło od nowa, wzięliśmy najlepszy sposób i udsokonaliliśmy go.

  • aplikacja dedykowana

  • doradztwo

  • nadzór nad systemami

Branża

Klinika stomatologiczna

Skala

digitalizacja procesu

KPI

stworzenie bazy wiedzy dla pacjentów i pracowników

e-Zeszyt dla Kliniki AnAm

Klinika AnAm to jedna z najlepszych i najdłużej działających prywatnych klinik stomatologicznych w Warszawie. W Klinice pracuje zespół 23 lekarzy specjalistów, 4 lekarzy anestezjologów, 13 higienistek i dyplomowanych pielęgniarek, 4 pielęgniarki anestezjologiczne oraz 4 techników radiologicznych, co daje spore pole do popisu dla wsparcia zachodzących tam procesów za pomocą aplikacji IT.

Próby wdrażania systemów wspomagających pracę Rejestracji Kliniki kończyły się głównie na powrocie do prostego narzędzia jakim był papierowy zeszyt. Mimo swoich wielu zalet nie jest on jednak złotym środkiem na problemy związane z zarządzaniem tak złożonymi zasobami. Dlatego też podjęliśmy próbę zbudowania systemu wspomagającego pracę Kliniki zapewniającego prostotę obsługi znaną z zeszytu papierowego, a wykorzystujące wszystko co najlepsze z technologii IT.

 

 

„ANAM to odpowiedzialna, specjalistyczna Klinika rodzinna działająca w oparciu o wysokie standardy etyki zawodowej, pierwszoligowy zespół lekarzy specjalistów oraz nowoczesne i kompleksowe zaplecze medyczne. Od początku swojej działalności Klinika jest przyjazna dzieciom i całym rodzinom.”

User eXperience kluczem do powodzenia wdrożenia

Postaraliśmy się aby system nawet wizualnie przypominał zeszyt z podziałem na gabinety, w których danego dnia odbywają się wizyty. Do każdego gabinetu przypisane są dyżury lekarzy na każdy dzień zgodne z ich dostępnością. W systemie można wyróżnić 5 głównych modułów odpowiedzialnych za: pacjentów, lekarzy, terminarz wizyt, rodzaje usług oraz raporty.

Moduł: Pacjenci

Poza kluczowymi funkcjami takimi jak dodawanie nowego pacjenta do bazy, wprowadzanie zmian w profilu pacjenta oraz widok historii wizyt, istnieje możliwość wykorzystania numerów telefonów bądź e-maili do pacjentów umówionych na kolejny dzień w celu powiadomienia ich o zbliżającej się wizycie. System umożliwia również wprowadzenie do bazy danych o dotychczasowych pacjentach przychodni.

Moduł: Lekarze

Procedura dodawania lekarza do bazy odbywa się na podobnej zasadzie jak u pacjentów. Dodatkowo należy przyporządkować im numery gabinetów oraz godziny dyżurowania. System umożliwia wprowadzenie powtarzalności dyżurów do dowolnie wybranego terminu.

Moduł: Usługi

Moduł ten zapewnia możliwość wprowadzania nowych usług do bazy wraz z określaniem cen za daną usługę. Pełna edycja w każdej chwili pozwala na aktywację bądź dezaktywacje wybranej usługi.

Moduł: Terminarz wizyt

Zapisywanie pacjentów na wizyty odbywa się bezpośrednio w widoku terminarza. Zastosowanie takiego podejścia, pokazuje obłożenie zasobów na dany dzień, czasy trwania poszczególnych wizyt oraz umożliwia w elastyczny sposób wprowadzanie zmiany w terminarzu.
Terminarz służy nie tylko do zapisywania pacjentów na wizyty, spełnia również funkcję kontrolną. W widoku terminarza obok każdej wizyty dodana została możliwość zmiany statusu np. pacjent w poczekalni, w gabinecie oraz status rozliczenia z którego po uzupełnieniu wymaganych danych automatycznie generowana jest faktura za wizytę wraz z możliwością jej wydruku.

Moduł: Raporty

Wystarczy jedno kliknięcie w celu wygenerowania raportów dotyczących podsumowania finansowego ostatniego dnia, miesiąca czy kwartału. Również uzyskanie listy pacjentów, którzy po raz pierwszy korzystali, bądź już od dłuższego czasu nie korzystali z usług przychodni stomatologicznej – jest bardzo proste. Na życzenie Klienta możliwe jest dostosowanie systemu do generowania innych, dostosowanych do potrzeb, raportów.

Czy tylko kliniki stomatologiczne?

Nasz system został wdrożony dla kliniki stomatologicznej, lecz uwzględnia specyfikę większości instytucji w których funkcjonuje narzędzie dla rejestracji w postaci mniej lub bardziej zaawansowanego „zeszytu”.

Jeśli mieliby Państwo jakiekolwiek pytania lub chcieli zobaczyć prezentację produktu zapraszamy do kontaktu.