Wdrożenia » Platforma e-commerce B2B
Platforma e-commerce B2B

Megabajt jest legendarnym dystrybutorem sprzętu komputerowego i firmą o zasięgu międzynarodowym. Organizacja potrzebowała rozbudowanego serwisu handlowego B2B, aby sprawnie i bezproblemowo zarządzać relacjami ze swoimi kontrahentami.

  • aplikacja dedykowana

  • doradztwo

Branża

dystrybucja oprogramowania i sprzętu IT

Skala

enterprise

KPI

ekspansja międzynarodowa

Cel

Celem projektu było przede wszystkim zbudowanie internetowej platformy sprzedaży dla partnerów biznesowych. Rosnący wolumen transakcji wymagał zastosowania niezawodnego narzędzia. Żadne z gotowych rozwiązań nie spełniało oczekiwań Megabajt Sp. z o.o.. Potentat na rynku sprzętu komputerowego i oprogramowania posiada również swoje marki, konieczne było więc także uwzględnienie zaawansowanych taksonomii w systemie zarządzania produktami.

Kluczowym elementem była integracja z istniejącymi systemami magazynowymi i księgowymi. Poza funkcją transakcyjną serwis zawiera również informacje korporacyjne. Buduje to wizerunek firmy na rynku.

„Naszym priorytetem jest utrzymanie bliskich relacji z naszymi Klientami. Sukces 20 lat doświadczeń owocuje dzisiaj siecią kilku tysięcy zadowolonych Partnerów Handlowych.”

Zakres wdrożenia

Megabajt Sp. z o.o. jest jednym z największych dystrybutorów akcesoriów komputerowych na polskim rynku. Firma posiada oddziały w największych miastach Polski, a także eksportuje do 6 krajów. Partnerami w dystrybucji między innymi są: Epson, Brother, Verbatim, TDK. Firma posiada również własne marki: Tracer, A4Tech Evolution, Supratec (nośniki danych) oraz Seven (okablowanie).

Firma posiada własny serwis, lecz jego funkcjonalność nie pozwala na prowadzenie sprzedaży internetowej oraz integracji z systemami firmowymi. Dodatkowo potrzeby informacyjne poszczególnych marek wskazują konieczność posiadania własnych, jednakże zintegrowanych z systemem centralnym, serwisów internetowych. Wdrożenie tych rozwiązań ma wspomóc działanie Działu Handlowego i Działu Serwisu, które mogą w ten sposób zautomatyzować niektóre z istotnych procesów biznesowych.

Nowy serwis korporacyjny wraz z platformą sprzedaży i serwisami marek stanowi zintegrowane rozwiązanie umożliwiające prowadzenie handlu elektronicznego. Systemy zarządzania treścią zapewniają mechanizmy: zarządzania prezentacją produktów (wraz z systemem parametryzacji), zarządzanie partnerami biznesowymi oraz integrację z systemami wewnątrzfirmowymi. Dodatkowo analogiczne mechanizmy zastosowano w serwisach poszczególnych marek i połączono jest z serwisem głównym firmy Megabajt.